Treceți la conținutul principal

Alina Vițel - Premiul III - Poezie



Alina Vițel s-a născut în Iași în anul 2002. Este elevă în clasa a XI-a, filologie, la Colegiul Național din Iași și redactor la revista Alecart unde publică eseuri și cronici. A mai publicat de asemenea și pe blogul "O mie de semne".


//capul meu se odihnește în sauna cuptorului       
mănușa de gătit e prosopul  luat înăuntru   
sunt lime stors la 23:59 
sunt praful care se adună în colțurile  chederelor,             
sunt sufleurul bacteriilor de pe tastatură             
sunt alegerea între încă un pahar și încă un combo             
sunt luna de netflix gratuită                   
sunt cursa de la uber cu reducere

sunt când pizza reîncălzită
când autoservire chinezească
din care se pot lua oricâte bucăți de oriunde
urechile nu sunt de lemn sunt din sfoară                                   

aș putea trece drept caviar                                                                     
cu             
49% de șanse de reușită                           
dacă și eu                                 
și SANEPID-ul                                                                                                   
am fi legați la ochi//   



 un aparat de măsurat sinceritatea deciziilor noastre 

vreau să mă încolăcesc                             
în jurul tău
ca o iederă                                                                         
care-și deschide aripile
pe cazemate și sârmă ghimpată

un papuc de casă                                                                 
mi-a căzut
când îmi întindeam picioarele pe  balustradă
glezna goală                                                                       
 se mișcă nesigur
printre nodurile lemnului

ți-am făcut o cafea                                                             
lungită și fără gust
dar până nu mi-am dat seama                                           
de dragul meu
nu ai zis nimic

ne coacem   pe terasă
și somnul                                                                           
ne linge
degetele mici                                                                     
de la picioare





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Anastasia Fuioagă - Premiul II - Poezie

Anastasia Fuioagă s-a născut la Iași în 2001 și a absolvit Colegiul Național Iași, filologie. Din 2016 face parte din corpul de redacție al revistei Alecart (redactor-șef; secretar general de redacție), unde publică recenzii de carte și de film. A participat, ca jurnalist cultural la Festivalul Internațional de Poezie și Muzică de la Bistrița, respectiv ca partener la FILIT. Este semifinalistă a Concursului Național LicArt și a avut o lectură publică de poezie în cadrul Salonului de Literatură Junimea. Did you ever wonder why  we had to run for shelter  when the promise of a brave new world  unfurled beneath a clear blue sky? / apel nepreluat bună, de unde suni, cum e mâncarea acolo, e gustoasă? aici realitatea mă mângâie  ca o lamelă de unghii tăind minuțios cuticulele pe care le-am rupt cu dinții cu multe zile înainte ca tu să nu te mai întorci  am developat fotografiile cu noi de pe filmul ăla vechi, uitat în sertar în graba în care am fugit de

(VIDEO) FINALIȘTII DE LA SECȚIUNEA POEZIE / 2020

CÂȘTIGĂTORII  Concursului Național de Literatură / Rețeaua Literară / 2020 / POEZIE 1. Antonia Mihăilescu - Premiul I 2. Anastasia Fuioagă - Premiul II 3. Alina Vițel - Premiul III 4. Nicoleta Florescu - Mențiune I 5. Oxana Gherman - Mențiune II 6. Mihaela Farcas - Mențiune III 7. Lucian Balan - Mențiune IV Juriu: Claudiu Komartin , Nina Corcinschi , Radu Vancu , Ioana Vintilă , Bogdan Crețu , Adriana Stan, Gelu Vlasin Concursul este organizat de Reteaua literara / Red literaria / Literary Network în parteneriat cu Republica Literară Telciu sub egida PEN Club Romania în colaborare cu Asociacion Cultural Diverbium , ASARS / Asociación de Escritores y Artistas Rumanos de España , Revista Kryton Coordonator general: Gelu Vlasin Locurile 1,2 și 3 vor participa în tabăra de creație literară Întâlnirile de la Telciu (ediția a VI-a) în perioada 15-22 august 2020 , alături de cei 7 membri ai juriului .

Antonia Mihăilescu - Premiul I - Poezie

Antonia Mihăilescu este studentă în cadrul facultății de Teatru, secția Regie. Este membră a Casei de Poezie L.ink și face parte din echipa de organizare a Maratonului de Poezie Online și a Festivalului SAD. A câștigat premiul TRADEM în cadrul Concursul Național de Poezie TRADEM și premiul pentru volum în manuscris la Festivalul ,,Tudor Arghezi". greeting line încui în cutia de fier papucii bunicii. mă împiedic de ei înjur printre dinți din toamnă nu mă mai împiedic nici de umbra ei încui acolo pagina cu cheile soarelui// lasă aceste povești răsuflate pune spațiu alb desparte cuvintele aruncate ca peștii ăia mici sweet girl how are you// ce faci cu șosetuțele cu tractorașul reparat pe jumătate ce faci cu tristețea aia împrăștiată în toate camerele în care intri// cioburi de foc știu și eu să arunc pe covor Dacă simți că zilele ți se scurg pe piele când  fiecare trezire e o cărămidă atârnată de burtă și obsesia față de Facebook îți întoarce stomacul pe dos cafeaua s