Treceți la conținutul principal

Anastasia Fuioagă - Premiul II - Poezie



Anastasia Fuioagă s-a născut la Iași în 2001 și a absolvit Colegiul Național Iași, filologie. Din 2016 face parte din corpul de redacție al revistei Alecart (redactor-șef; secretar general de redacție), unde publică recenzii de carte și de film. A participat, ca jurnalist cultural la Festivalul Internațional de Poezie și Muzică de la Bistrița, respectiv ca partener la FILIT. Este semifinalistă a Concursului Național LicArt și a avut o lectură publică de poezie în cadrul Salonului de Literatură Junimea.



Did you ever wonder why 
we had to run for shelter 
when the promise of a brave new world 
unfurled beneath a clear blue sky?

/
apel nepreluat

bună, de unde suni, cum e mâncarea acolo, e gustoasă?
aici realitatea mă mângâie 
ca o lamelă de unghii tăind minuțios cuticulele pe care
le-am rupt cu dinții cu multe zile înainte ca tu
să nu te mai întorci 

am developat fotografiile cu noi de pe filmul ăla vechi,
uitat în sertar în graba în care am fugit de
mirosul de empatie și vinovăție de unică folosință din
apartamentul de pe progresul patriei nr. 7 

în timp ce mă întorceam mă tot gândeam cum aș putea eu
să fac o cameră roșie pentru developat
din oja scorojită de pe unghii,
dar când am deschis ușa am văzut că se ocupaseră ei deja de asta
cu mitralierele lor de împușcat bărbați ca pe vite
în Irakul de nord 
au avut grijă măcar ca toate obiectele să rămână la locul lor
e de apreciat, n-am ce zice 

la gară nu s-a întâmplat nimic,
de ce mă întrebi
pur și simplu am văzut toate trenurile demente tăind 
gâturi cartilaginoase de țigani
și mi-am dat seama că nu am chef;
am aruncat valiza în vagon și am fugit
cineva o să aibă mai multă nevoie decât mine
de toate cărțile alea de poezie
în stepele înghețate din Siberia 
măcar că nu s-au îmbibat toate versurile reciclabile
de menstra unei împuțite de sabiyya
să nu-i mai prind pe niciunul pe-aici
să stea acolo la ei cu religia lor
noi am încercat să-i salvăm 
nu e vina noastră că e așa prost relieful
și avioanele n-au putut să zboare mai jos
doar s-au făcut calcule
bombele erau mai sustenabile decât pachetele cu mâncare
asta e, în viață trebuie să te descurci și singur
noi am învățat asta la revoluție și uite, o ducem chiar bine
trage fiecare pe barba lui
mai devreme sau mai târziu
am devenit cu toții băieți deștepți, 
că altfel n-ai cum
adevărul e că americanii n-au vrut să mai moară 
în deșerturile Irakului
e mai comod la tine în țară,
într-o școală unde proful de practici democratice
predă visul american matrițat
și mi se pare corect

ce era pe film? păi, ce să fie, 
nimic
l-ai montat prost în aparat
și n-a ieșit nicio poză


Und die Vögel singen nicht mehr

atunci când pleoapele cad peste obrajii acneici
gâtul mi se arcuiește și sapă perseverent în șira spinării 

mă gândesc la o casă goală în care tot ce se poate auzi e ropotul unui picamer &
firele de păr îmi intră în ochi îmi imaginez cum
genele căzute se adună în spatele globilor oculari într-un ghemotoc 
îl voi scoate într-o zi cu penseta și mă voi juca cu el pe covorul din cameră 
în el se vor aduna toate scamele toate petele de sânge din 
inimile mestecate sârguincios până la ultima îmbucătură

coloana mi se rupe cu sunetul degetelor pocnite în timpul unui examen
dar eu știu să lipesc cu scotch și totul e exact așa cum trebuie să fie 

un imperativ categoric de plastilină





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

(VIDEO) FINALIȘTII DE LA SECȚIUNEA POEZIE / 2020

CÂȘTIGĂTORII  Concursului Național de Literatură / Rețeaua Literară / 2020 / POEZIE 1. Antonia Mihăilescu - Premiul I 2. Anastasia Fuioagă - Premiul II 3. Alina Vițel - Premiul III 4. Nicoleta Florescu - Mențiune I 5. Oxana Gherman - Mențiune II 6. Mihaela Farcas - Mențiune III 7. Lucian Balan - Mențiune IV Juriu: Claudiu Komartin , Nina Corcinschi , Radu Vancu , Ioana Vintilă , Bogdan Crețu , Adriana Stan, Gelu Vlasin Concursul este organizat de Reteaua literara / Red literaria / Literary Network în parteneriat cu Republica Literară Telciu sub egida PEN Club Romania în colaborare cu Asociacion Cultural Diverbium , ASARS / Asociación de Escritores y Artistas Rumanos de España , Revista Kryton Coordonator general: Gelu Vlasin Locurile 1,2 și 3 vor participa în tabăra de creație literară Întâlnirile de la Telciu (ediția a VI-a) în perioada 15-22 august 2020 , alături de cei 7 membri ai juriului .

Antonia Mihăilescu - Premiul I - Poezie

Antonia Mihăilescu este studentă în cadrul facultății de Teatru, secția Regie. Este membră a Casei de Poezie L.ink și face parte din echipa de organizare a Maratonului de Poezie Online și a Festivalului SAD. A câștigat premiul TRADEM în cadrul Concursul Național de Poezie TRADEM și premiul pentru volum în manuscris la Festivalul ,,Tudor Arghezi". greeting line încui în cutia de fier papucii bunicii. mă împiedic de ei înjur printre dinți din toamnă nu mă mai împiedic nici de umbra ei încui acolo pagina cu cheile soarelui// lasă aceste povești răsuflate pune spațiu alb desparte cuvintele aruncate ca peștii ăia mici sweet girl how are you// ce faci cu șosetuțele cu tractorașul reparat pe jumătate ce faci cu tristețea aia împrăștiată în toate camerele în care intri// cioburi de foc știu și eu să arunc pe covor Dacă simți că zilele ți se scurg pe piele când  fiecare trezire e o cărămidă atârnată de burtă și obsesia față de Facebook îți întoarce stomacul pe dos cafeaua s